Den 22. březen je vyhlášen jako Světový den vody. Je to proto, že více než miliarda lidí na světě nemá přístup k vodě nebo trpí jejím nedostatkem.

Na naší škole jsme si tento den připomněli celoškolní akcí, která byla uspořádána poslední den před velikonočními prázdninami. Na budově Fučíkova jsme celý program zahájili počítáním toho, kdo má na sobě více modrých věcí. Soutěžilo se po třídách, zapojily se i paní učitelky. Ve třídě VI. A, která tuto soutěž vyhrála, mělo několik jedinců na sobě i více než 10 modrých kusů. Některé „outfity“ byly úchvatné a hodně nás pobavily.

Pokračovali jsme „dílnami“, ve kterých děti zkoumaly vodu z různých hledisek. Každé dítě se zúčastnilo dvou takových dílen, každá z nich trvala hodinu. Věnovali jsme se koloběhu vody v přírodě, při fyzikálních pokusech jsme si ověřili některé vlastnosti vody, zkoumali jsme kolik vody vlastně potřebuje člověk, aby jeho tělo fungovalo tak, jak má. Připomněli jsme si „vodního doktora“ Vincenze Priessnitze, přemýšleli jsme nad tím, jaký máme k vodě vztah, tvořili jsme obrázky –jeden jemný jako mlha a druhý ze světa pod hladinou, v tělocvičně jsme se vyřádili při hrách s vodní tematikou.

Po přestávce se děti se svými třídními učiteli vydaly po stopách vody ven. Někteří hledali prameny, jiní šli k rybníku, další podél řeky… Chvíli se zdálo, že na Den vody zažijeme i déšť, ale počasí nám přálo, nezmokli jsme, byli jsme jen zmrzlí. Den jsme zakončili sladkou odměnou a rozešli se užít si prázdniny.

[Best_Wordpress_Gallery id=“15″ gal_title=“20160323″]